Żaden człowiek w żadnej sytuacji nie lubi być manipulowany, oszukiwany, naciskany, niedostrzegany, niewysłuchany, niezrozumiany, zlekceważony, zdradzony? Tym bardziej w sytuacji zagrożenia, jaką jest dla niektórych wizyta w gabinecie stomatologicznym. Nie chcemy, żeby spotkało to nas ani tym bardziej nasze dziecko. Dziecko nie lubi być bezbronne, bezradne, bezsilne. Tak samo jak każdy dorosły nie lubi czuć bólu, lęku, niepewności, niewygody. Nie chce cierpieć? Te uczucia sprawiają, że czujemy się nieswojo i jesteśmy spięci. Dziecko może niechętnie współpracować i wyrażać to płaczem, krzykiem, próbą ucieczki z fotela. Przy kolejnych wizytach może być nieufne, podejrzliwe lub przestraszone.
Jednocześnie lubimy czuć błogość i mieć poczucie bezpieczeństwa. Miło jest się odprężyć i poczuć ulgę. Dobrze nam, jeśli nasze potrzeby są brane pod uwagę. Stajemy się spokojni, swobodni, rozluźnieni, a tym samym przyjaźnie nastawieni. Opuszczamy gabinet zadowoleni i w dobrym nastroju. Możemy być z siebie dumni.
Naszą pasją, a zarazem ambicją jest wspieranie pacjentów podczas pierwszej wizyty i ewentualnych kolejnych zabiegów w taki sposób, aby chronić ich emocjonalną integralność i potrzeby. W swojej pracy opieramy się na modelu komunikacji empatycznej NVC (Nonviolent Communication ? Porozumienie Bez Przemocy) Marshalla B. Rosenberga. Wykorzystujemy techniki skandynawskich trenerów NVC. Nawiązujemy do koncepcji duńskiego eksperta i doradcy rodzinnego Jespera Juula oraz jego metod wspierania rodziny i ochrony naturalnych kompetencji dziecka. Wspieramy się także pedagogiką Janusza Korczaka.
W naszej Praktyce dążymy do tego, by od pierwszej wizyty z uwagą i starannością budować wzajemny kontakt z pacjentem. Podczas spotkań staramy się nawiązać żywy i autentyczny kontakt tak z dzieckiem, jak i z dorosłym. W przypadku dziecka ma to pozwolić na współpracę z jego strony i pozwolić na spokojniejsze przeprowadzenie adaptacji dziecka w gabinecie. W przypadku dorosłych możemy pomóc oswoić lęk i urazy z dzieciństwa. Wiemy, w jaki sposób nawiązać porozumienie oraz jakie schematy językowe ? także te, które sami stosujemy nieświadomie ? blokują to porozumienie. Wierzymy, że sytuacje trudne można wykorzystać dla dobra i rozwoju relacji między lekarzem, a pacjentem. Zawsze staramy się rozpoznawać i brać pod uwagę potrzeby pacjenta oraz naszą potrzebę/konieczność wykonania zabiegu, i szukam wspólnych strategii na ich zaspokojenie. Zależy nam, aby nasi mali i dorośli pacjenci nawet po trudnym zabiegu wychodzili bez traumy i byli gotowi na kolejne spotkania. Możecie mieć Państwo pewność, że Wy i Wasze dziecko będziecie się czuli bezpiecznie, a proces leczniczy będzie się toczył w swoim tempie.
zobacz także:
Minimalnie Interwencyjna Stomatologia Estetyczna
Dziecko u Dentysty BEZ Przemocy
POGOTOWIE
KONTAKT
Proszę nie publikować zdjęć i tekstów umieszczonych na stronie jako własnych. Jest to niezgodne z prawem. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. z 1994 r. Nr 24, poz. 83)